Welkom

Dit blog is tot augustus 2013 bijgehouden door het Krea 'Teja' Team. U vindt hier alle creaties welke het team in de loop der jaren heeft gemaakt.
Vanaf 2015 laten we hier een aantal nieuwe artikelen in ons assortiment zien. We proberen hiervan ook zoveel mogelijk een voorbeeld of filmpje te laten zien.

zondag 3 juli 2011

Vogelhuisjes...

Goedemiddag dames,

Zo, het is alweer zondag en het weekend is alweer bijna om. Ik ben bezig geweest met het maken van twee vogelhuisjes. Het was een keer iets heel anders, maar wel ontzettend leuk om een keer te doen. Ik heb geprobeerd twee hele verschillende huisjes te maken om zo te laten zien hoe leuk ze zijn. En je bent ook helemaal niet veel 'rare' materialen nodig:-)


De vogelhuisjes kun je heel makkelijk maken met een mal van Rayher die je kunt kopen voor maar €3.95 bij Krea 'Teja'.


De mal is gemaakt van hard plastic die je dus keer op keer kunt gebruiken.



Voor het eerste vogelhuisje heb ik de basis uit wit cardstock genseden en heb ik gebruik gemaakt van de paper pack van Magnolia, something old something new. Het afdrukje is een mini van Magnolia, deze is identiek aan de grotere versie uit de you are so special collectie, alleen een stuk kleiner dus ideaal voor deze vogelhuisjes.


Ik heb Tilda ingekleurd met mijn Derwent potloden.


Aan beide zijkanten heb ik vlinders gemaakt met malletjes van Cheery Lynn, exotic butterflies mini. Er zitten drie verschillende in de verpakking en ze zijn erg mooi! Verder heb ik wat kant, een bedel, bloemen, parelkernen en hotfix steentjes gebruikt. Door het dak een kantje in een lus zodat je het huisje ook op kunt hangen.


Het tweede huisje heb ik natuurlijk gemaakt met hetzelfde sjabloon, alleen nu heb ik de basis uit kraft cardstock gesneden. Het dak is gemaakt uit ribbelkarton. Ik heb weer dezelfde Tilda ingekleurd en rondom het vogelhuisje mooi bruine kant geplakt. Wel heb ik deze keer het deurtje open gesneden ipv er helemaal uit. In het dak heb ik een geuf gesneden en je kunt er zo heel leuk geld in stoppen om kado te geven! Ook zit er in het dak weer een lintje zodat hij opgehangen kan worden.


Verder wat bloemen, wit kant, jute en stokjes met pareltjes(of hoe je ze ook noemt..haha).

Bijna alle gebruikte materialen kun je kopen op de webshop van Krea 'Teja'. Ook heeft ze tevens nog een leuke aanbieding van de Inky IImpressions stempels, de hele maand juli krijg je maar liefst 50% korting op de gehele collectie! En ook heeft ze Struktura vintage cardstock deze maand in de aanbieding met 20% korting. Dit is een hele mooie cardstock die een vintage uitstraling heeft en er zijn maar liefst 40 kleuren van op voorraad!

Scrol ook eens naar beneden om te zien wat de andere DT leden allemaal hebben gemaakt!

13 opmerkingen:

  1. Hoi Mieke, wat een fantastische vogelhuisjes heb je gemaakt, ze zien er zo schattig uit met die mini magnoliaatjes....en je hebt ze zo mooi versierd.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt kei schattig die huisjes met magnolia's!
    Fijne week,
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel mooi deze vogelhuisjes met magnolia er bij


    gr roelie S

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Mieke , gave huisjes heb je gemaakt !! Wat een leuke mal is dat , zeg. En wat dacht je....ik maak er meteen maar 2. Heel mooi gemaakt ! Creatieve groetjes van Christa.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh Mieke wat een super gave vogelhuisjes heb je gemaakt, echt geweldig!!!!!

    Lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie huisjes Mieke, echt leuk om kado te geven (krijgen).
    gr. Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schitterende vogelhuisjes mieke
    erg leuk gedaan
    liefs chantal & sygrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke en mooie kadootjes heb je gemaakt Mieke, super gaaf!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOh mieke ik vind deze vogelhuisjes super zeg!! Echt heel leuk om cadeau te krijgen :) Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen