Welkom

Dit blog is tot augustus 2013 bijgehouden door het Krea 'Teja' Team. U vindt hier alle creaties welke het team in de loop der jaren heeft gemaakt.
Vanaf 2015 laten we hier een aantal nieuwe artikelen in ons assortiment zien. We proberen hiervan ook zoveel mogelijk een voorbeeld of filmpje te laten zien.

donderdag 19 januari 2012

Have a BERRY nice day !



Hoi Allemaal !

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie iets te laten zien en jullie te inspireren. Ik ben aan het experimenteren geweest met mijn printer ( HP Inkjet ). Soms is een afdrukje net iets te groot voor op een project of een kaart. Dan is het handig als je zelf de afmeting kunt bepalen door zelf te scannen en dan te printen. En daarom wilde ik eens wat uitproberen. Ik heb zelf een afdrukje ingescand en het toen afgedrukt op 180 gr. aquarelpapier ( Bruynzeel - Sakura ). Ik had wel eens ergens gelezen dat je dan evengoed met distress-inkt kon inkleuren. Het inkleuren op zich ging wel ; de kleuren liepen niet door. Wel vervaagden de zwarte lijnen van het afdrukje. Ik heb al van iemand de tip gekregen om na het printen het afdrukje te ( jawel....) strijken ; met keukenpapier ertussen en aan beide kanten. Komt die strijkbout ook nog eens van pas ; ik heb nl. een hekel aan strijken ! Maar goed , toch wilde ik het afdrukje niet weggooien. En dus kwam deze Tilda toch nog op de kaart....



Wat heb ik gebruikt :

- Tilda ingekleurd met distress-inkt ( aged mahogony , tattered rose , forst moss , vintage photo ) ; wangetjes en schaduw met chalk aangebracht
- rood en wit cardstock
- designpapier Papermania ( Regency )
- doily
- gaasje
- papierranden bewerkt met edge-distresser en distress-inkt Vintage Photo
- naaimachine
- Magnolia-stans hekje en swirl
- nieuwe Magnolia-stans aardbei
- bloemen-pons
- hartjes-pons
- bloemen-lint
- bedel
- touw
- plakparels
- tekst in Word gemaakt en uitgeprint
- glossy accent ( als lijm gebruikt )

Bedankt voor jullie bezoekje aan ons blog en ik wens jullie allemaal " Een BERRY nice day " !! En tot de volgende kaart....

24 opmerkingen:

  1. Ik vind dat je er een mooie kaart van hebt gemaakt! Mooi geheel met de tekst, stempel en stans mooi op elkaar afgestemd.

    Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind hem waanzinnig leuk geworden en de tekst is super,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Christa, ik heb hetzelfde probleem als jij haha. En nu heb ik een nieuwe printer staan, waarbij ik het nog moet uitproberen, dus ben benieuwd. Ik heb ook wel eens gelezen dat je je hele afdrukje even onder de kraan moet houden en daarna weer helemaal laten drogen, maar of het werkt??? Je kaart is weer toppie hoor, leuk papier en embellies. Groetjes, Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een supermooie kaart heb je weer gemaakt Christa! schattige embellies;0) bedankt voor de tip, ga ik zeker proberen!
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Christa,
    mooie kaart, leuk ontwerp,trouwens.
    dank je wel voor de tip met die strijkbout.
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog meer strijken, blggg, ik doe dit al minstens 3x per week....
    Je kaartje is mooi geworden, ik ga dat hekje binnenkort toch ook maar eens gebruiken...zie elke keer zulke leuke kaarten daarmee...en je afdrukje past hier helemaal supers bij...

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee. Ben benieuwd of dat strijken werken of het papier dan nog goed werkt. Ik laat het graag aan jullie over om uit te proberen:) Ik print zelf met een Brother (geen laser) op hetzelfde papier en dat vervaagt gelukkig niet. Wat is die geeft die aardbei mooi met dat rood erachter. Bedankt voor deze inspirerende kaart.
    Groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een heel mooi kaartje
    geweldig

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje zeg, een supergaaf kaartje hoor. Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Scannen en vergroten/verkleinen doe ik al heel lang en het is super! Maar niet alle printerinkt verdraagt alcoholmarkers en als je pech hebt gaat het bloeden, gelukkig heb ik dat nog nooit gehad dus mijn man heeft de goede inktpatronen!
    Je kaartje is leuk maar je kunt idd zien dat de lijnen grijzig geworden zijn dus.toch maar de strijkbout hanteren Christa!!

    Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kaart hoor. Ik heb helaas problemen met mijn printer, lukt echt niet om dan nog te kleuren met distress inkt. Ga de strijkbout eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo die van jouw is echt mooi geworden.
    Ik had het toevallig gisteren ook geprobeerd, echt geen gezicht, Tilda kreeg ogen wel 3 keer zo groot wahahaha.
    Andere printer nog geprobeerd, helaas, hetzelfde, dus voor mij houd het op helaas.
    Dat word afdrukjes bestellen hihihi.

    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ja dan is het soms even puzzelen met de grote om te printen inderdaad maar erg goed gelukt

    en super mooi kaartje geworden

    gr roelie S

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Bedankt voor de tips! en je hebt weer een super leuk kaartje gemaakt, prachtig!
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Christa,

    Ik wist niet dat je dat kon doen weer wat geleerd.
    De kaart vind ik prachtig hoor.

    Groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooie kaart en bedankt voor de strijktip.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit afdrukje past super bij deze mooie kaart Christa en het kleine beetje bloeden van de inkt is helemaal niet storend! Het papier past er ook perfect bij...
    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Christa,

    hahahaha, ja als je toch een strijkbout in huis hebt......komt die nog eens van pas.
    De kaart is geweldig mooi!

    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hai Christa, super kaartje hoor! Ik zie het eigenlijk niet zo dat de lijnen wat vervaagd zijn...super kleurwerk ook weer! Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. heel mooi kaartje Christa....ik kopieer mijn afdrukjes wel vaker, zowel om te kleuren met distress als met copics!
    xxx Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een super mooie kaart Christa, geweldige details!! Ook een hele goed tip van het strijken, ik ga het zeker uitproberen, bij mij loopt het inkt normaal altijd door(ook met potloden)! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heey Christa, leuk he? wat experimenteren.
    Het is inderdaad een beetje vervaagd, maar daarom niet minder mooi hoor. geweldige kaart geworden.
    groetjes lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het strijkijzer is idd een goed idee! Prachtige kaart is dit ook geworden!

    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen